BumpHeight 75 // Max height of landscape in km BumpOffset 2 // Offset of zero height level //DiffMapAlpha "None" // Mode of specular effect (flecks of sunlight) //SpecularBright 20.0 // Brightness of specular spot //SpecularPower 150.0 // Size of specular spot DayAmbient 0.0 // Brightness of fake daytime ambient light Lommel 0.7 // Lambert to Lommel-Seeliger lighting model ratio Exposure 1.0 // Global surface brighness Life false // True if there is life on the planet
// Next are parameters for procedural surface generation Randomize (0.765245 9.721456 8.5444162) // Randomize vector Style 0.20 // Default color scheme mainFreq 1.0 // Main noise frequency (oceans/continents) mainOctaves 9 // Number of octaves of main noise seaLevel 0.34 // Mare level height (0...1) colorDistMagn 0.012781 // Color distorsion amplitude colorDistFreq 1.044801 // Color distorsion frequency mareFreq 1.873081 // Lunar mare frequency mareDensity 0.286649 // Lunar mare density montesMagn 0.177248 // Mountains amplitude (0...1) montesFreq 18.76089 // Mountains frequency montesDensity 0.330012 // Mountains density montesOctaves 14 // Number of mountains octaves craterMagn 0.101276 // Craters amplitude (0...1) craterFreq 13.516263 // Craters frequency craterDensity 0.377257 // Craters density craterOctaves 0 // Number of craters octaves colorSea (0.04, 0.10, 0.20, 1.00) // Цвет морей colorShelf (0.15, 0.48, 0.46, 1.00) // Цвет шельфовых зон colorBeach (0.82, 0.72, 0.54, 0.00) // Цвет береговых линий (пляжей) colorDesert (0.38, 0.24, 0.14, 0.00) // Цвет пустынь colorLowland (0.34, 0.29, 0.18, 0.00) // Цвет низменностей colorUpland (0.57, 0.54, 0.42, 0.00) // Цвет возвышенностей colorRock (0.22, 0.20, 0.20, 0.00) // Цвет скал colorSnow (1.00, 1.00, 1.00, 0.25) // Цвет снега }
Clouds // Тэг слоя облаков { // Этот параметр описывает пакет текстур, хранящийся на диске // Я закомментировал это, потому что данная планета использует процедурную генерацию поверхности //DiffMap "Trera/Clouds" // Цветовая текстура //DiffTileSize 512 // Разрешение тайла //DiffTileBorder 1 // Ширина бордюра тайла //BumpMap "Trera/CloudsBump"// Текстура высот //BumpTileSize 512 // Разрешение тайла //BumpTileBorder 1 // Ширина бордюра тайла
BumpHeight 2 // Максимальная высота "облачного рельефа" в км BumpOffset 0.0 // Смещение нуля высоты "облачного рельефа" в км DayAmbient 0.35 // Яркость фэйкового самоосвещения облаков днём Lommel 0.0 // Коэффициент интерполяции между моделями освещения Ламберта и Ломмеля-Зеелигера Exposure 2.0 // Глобальная яркость облаков Height 75 // Высота слоя облаков над поверхностью в км Velocity 50.0 // Скорость слоя облаков Color (1.0, 1.0, 1.0) // Глобальный цвет слоя облаков
// Следующие параметры - для процедурного генератора mainFreq 1.0 // Частота глобальной шумовой функции mainOctaves 10 // Количество октав глобальной шумовой функции Coverage 0.25 // Фактор покрытия облаков (0...1) twistZones 1.0 // Количество поясов как на Юпитере twistMagn 1.5 // Амплитуда закручивания пояса }
Atmosphere // Тэг атмосферы { Model "Earth" // Модель атмосферы Height 150.0 // Высота верхней границы атмосферы в км Pressure 1.2 // Давление на поверхности в бэрах Density 1.83 // Плотность у поверхности в кг/м^3 Greenhouse 18.0 // Парниковый эффект в градусах Bright 24.0 // Яркость (параметр рендеринга) Opacity 1.0 // Непрозрачность (параметр рендеринга) SkyLight 1.0 // Яркость освещения ландшафта небом EclipseBright 250.0 // Яркость тени солнечного затмения EclipseColor (1.000 0.600 0.200) // Цвет тени солнечного затмения } Orbit // Orbit tag { //Type "Static" // This is for non-moving bodies like suns RefPlane "Equator" // Orbit reference plane Epoch 2451545.0 // Orbital parameters epoch, Julian date Period 10 // Orbital period in years Eccentricity 0.0366 // Eccentricity Inclination 47.2548 // Inclination in degrees AscendingNode 0.15441 // Longitude of ascending node in degrees
// Next two are interchangeable: SemiMajorAxis = PericenterDist / (1.0 - Eccentricity) SemiMajorAxis 0.003 // Semimajor axis in astronomical units PericenterDist 0.003 // Pericentric distanse in astronomical units
// Next two are interchangeable: ArgOfPericen = LongOfPericen - AscendingNode ArgOfPericen 18.768 // (or ArgOfPericenter) Argument of pericenter in degrees LongOfPericen 18.61359 // (or LongOfPericenter) Longitude of pericenter in degrees
// Next two are interchangeable: MeanAnomaly = MeanLongitude - LongOfPericen MeanAnomaly 275.156898 // Mean anomaly in degrees MeanLongitude 294.079308 // Mean longitude in degrees
AscNodePreces 6.3548 // Ascending node precession period in years ArgOfPeriPreces 1297.156 // Argument of pericenter precession period in years } }
моя терра. Почти дефолтный конфиг (сильно править времени не было поскольку делалось у друга в редкий выходной)
Code
Planet "asgard" // Тип объекта и его имя { ParentBody "Achird" // Тело вокруг которого обращается данная планета Class "Terra" // Класс планеты
Radius 6598.3 // Радиус в км Mass 1.1 // Масса в массах Земли Oblateness 0.002 // Сжатие (сплюснутость планеты)
Albedo 0.32 // Альбедо Color (0.768, 0.898, 1.000 ) // Цвет частиц
RotationPeriod 27.8 // Период вращения в часах RotationOffset 18.6 // Фаза вращения в градусах RotationEpoch 2451545.0 // Элианская эпоха элементов вращения Obliquity 16.58 // Наклон оси вращения в градусах EqAscendNode 28.16 // Долгота восходящего узла оси вращения в градусах Precession 12500 // Период процессии оси вращения в годах
Surface // тег поверхности { // Этот параметр описывает пакет текстур, хранящийся на диске // Я закомментировал это, потому что данная планета использует процедурную генерацию поверхности //DiffMap "Icarus/Surface" // Цветовая текстура поверхности //DiffTileSize 512 // Разрешение тайла //DiffTileBorder 1 // Ширина бордюра тайла //BumpMap "Icarus/Bump" // Текстура высот //BumpTileSize 512 // Разрешение тайла //BumpTileBorder 1 // Ширина бордюра тайла
BumpHeight 8.3 // Максимальная высота рельефа в км BumpOffset 0.3 // Смещение нулевого уровня высоты рельефа в км DiffMapAlpha "Water" // Режим солнечного блика SpecularBright 20.0 // Яркость солнечного блика SpecularPower 150.0 // Размер солнечного блика DayAmbient 3.0 // Фэйковое самоосвещение ландшафта днём Lommel 0.0 // Коэффициент интерполяции между моделями освещения Ламберта и Ломмеля-Зеелигера Exposure 2.0 // Рлобальная яркость поверхности Life true // true для жизни на планете
Clouds // Тэг слоя облаков { // Этот параметр описывает пакет текстур, хранящийся на диске // Я закомментировал это, потому что данная планета использует процедурную генерацию поверхности //DiffMap "Icarus/Clouds" // Цветовая текстура //DiffTileSize 512 // Разрешение тайла //DiffTileBorder 1 // Ширина бордюра тайла //BumpMap "Icarus/CloudsBump"// Текстура высот //BumpTileSize 512 // Разрешение тайла //BumpTileBorder 1 // Ширина бордюра тайла
BumpHeight 0.5 // Максимальная высота "облачного рельефа" в км BumpOffset 0.0 // Смещение нуля высоты "облачного рельефа" в км DayAmbient 0.35 // Яркость фэйкового самоосвещения облаков днём Lommel 0.0 // Коэффициент интерполяции между моделями освещения Ламберта и Ломмеля-Зеелигера Exposure 2.0 // Глобальная яркость облаков Height 6.3 // Высота слоя облаков над поверхностью в км Velocity 75.0 // Скорость слоя облаков Color (1.0, 1.0, 1.0) // Глобальный цвет слоя облаков
// Следующие параметры - для процедурного генератора mainFreq 0.9 // Частота глобальной шумовой функции mainOctaves 10 // Количество октав глобальной шумовой функции Coverage 0.1 // Фактор покрытия облаков (0...1) twistZones 2.68 // Количество поясов как на Юпитере twistMagn 2.53 // Амплитуда закручивания пояса }
Ocean // Тэг океана { Height 6.009521 // высота поверхности воды над наинизшей точкой планеты ("глубина океана") DayAmbient 2.0 // Яркость фэйкового самоосвещения воды днём Lommel 0.0 // Коэффициент интерполяции между моделями освещения Ламберта и Ломмеля-Зеелигера Exposure 2.0 // Глобальная яркость облаков Color (1.000, 1.000, 1.000, 1.000) // Глобальный цвет воды }
Atmosphere // Тэг атмосферы { Model "Earth" // Модель атмосферы Height 80.0 // Высота верхней границы атмосферы в км Pressure 1.2 // Давление на поверхности в бэрах Density 1.83 // Плотность у поверхности в кг/м^3 Greenhouse 18.0 // Парниковый эффект в градусах Bright 10.0 // Яркость (параметр рендеринга) Opacity 1.0 // Непрозрачность (параметр рендеринга) SkyLight 1.0 // Яркость освещения ландшафта небом EclipseBright 250.0 // Яркость тени солнечного затмения EclipseColor (1.000 0.600 0.200) // Цвет тени солнечного затмения }
Orbit // Тэг орбиты { //Type "Static" // Это для неподвижных тел (солнц) RefPlane "Ecliptic" // Плоскость отсчёта для орбиты Epoch 2451545.0 // Юлианская эпоха орбитальных параметров Period 0.91458 // Орбитальный период в земных годах Eccentricity 0.01265 // Эксцентриситет Inclination 0.51346 // Наклонение в градусах AscendingNode 39.31601 // Долгота восходящего узла в градусах
// Следующие два параметра взаимозаменяемы: SemiMajorAxis = PericenterDist / (1.0 - Eccentricity) SemiMajorAxis 0.958 // Большая полуось в а.е. PericenterDist 0.9458813 // Перицентрическое расстояние в а.е.
// Следующие два параметра взаимозаменяемы: ArgOfPericen = LongOfPericen - AscendingNode ArgOfPericen 268.7741 // (или ArgOfPericenter) Аргумент перицентра в градусах LongOfPericen 308.09011 // (или LongOfPericenter) Долгота перицентра в градусах
// Следующие два параметра взаимозаменяемы: MeanAnomaly = MeanLongitude - LongOfPericen MeanAnomaly 348.84963 // Средняя аномалия в градусах MeanLongitude 296.93974 // Средняя долгота в градусах
AscNodePreces 131795.3 // Период прецессии восходящего узла в годах ArgOfPeriPreces 26799.51 // Период прецессии аргумента перицентра в годах } }
просьба к постояльцам сообщества. У меня к сожалению нет технических возможностей, поэтому кто-нибудь зделайте скриншоты любой терры и отправте на e-mail. Нужен общий вид четырех полушарий без облаков, вид одного материка крупным планом, и какую-нибудь бухточку с высоты птичьего полета. Заранее благодарен за понимание.
Попытался воссоздать эту свою звездную систему. Т.к. по сюжету система искуственная, позволяю себе всякие вольности, из-за которых честный физдвижок со мной не соглашается (овер 400 градусов на обитаемых планетах, к примеру ^^) Подробнее можно здесь: [link] http://fotki.yandex.ru/users/darth-biomech/view/585792/
Скрипт я бы мог выложить, но у многих планет кастомные текстуры, а без них интереса там мало). The story has not finished yet. Truth is not revealed. And it circulates through an incident. --It is an infinity loop!
Да, физдвижок не обманешь Подгонять температуру на планете можно с помощью альбедо и парникового эффекта, но в определённых пределах. Я так делал приемлемые температуры на терраформированных планетах Солнечной системы. Толстую атмосферу не стоит задавать - она как видно по скриншоту на это не рассчитана.
Planet "Cyclone A" { ParentBody "Cyclone A-Cyclone B" //The Body, around wich this planet orbits Class "Terra" //Class of a Body
Radius 7918.176 //Radius, in Km Mass 2.08633482 //Mass of Body in Earth's masses Gravitation 1.35 Oblateness 0.0 //Oblateness of the Planet
Albedo 0.3758 //Reflection Coefficient Color (0.624, 0.758, 1.000) //Color of particles
//Do not describe rotation parameters if you want to let Space Engine auto calculate tidal locking RotationPeriod 23.59667 //Rotation Period in Hours RotationOffset 13.421 //Rotation phase in Degrees RotationEpoch 2451545.0 //Epoch, Ellian's epoch Obliquity 23.164 //Obliquity of rotation axis, in Degrees EqAscendNode -104.0 //Longitude of Ascending Node of rotation in Degrees Precession 22.1954 //Precession period, in Years
Surface { //These parameters describes a texture pack stored on the disk. If the planet uses a procedural generation of surface, comment out these parameters... //DiffMap "Cyclone A/Surface" //Color texture //DiffTileSize 512 //Color texture tile resolution //DiffTileBorder 1 //Color texture tile border width //BumpMap "Cyclone A/Bump" //Bump (heightmap) texture //BumpTileSize 512 //Bump texture tile resolution //BumpTileBorder 1 //Bump texture tile border width
BumpHeight 8.6413 //Max Height of landscape, in Km BumpOffset 1.6971 //Offset of Zero Height level, in Km DiffMapAlpha "Water" //Mode of specular effect (flecks of sunlight) SpecularBright 20.0 //Brightness of specular spot SpecularPower 150.0 //Size of specular spot DayAmbient 0.138 //Brightness of fake daytime ambient light Lommel 1.0 //Lambert to Lommel-Seeliger lighting mode ratio Exposure 2.0064 //Global Surface Brightness Life true //false, if there is life on the planet - true
//These parameters for procedural surface generation... Style 0.531746 //Default color scheme Randomise (1.079, 0.190, 0.635) //Randomize vector colorDistMagn 0.2857143 //Magnitude of detail textures distortion colorDistFreq 3313.654 //Frequency of detail textures distortion detailScale 216373.6 //Scale of detail textures colorConversion true //Perform textures color conversion seaLevel 0.5793651 //Snow line level (0...1) snowLevel 0.4126984 //Snow line level (0...1) tropicWidth 0.02380952 //Width of tropics tropicLatitude 0.05555556 //Latitude of tropics icecapLatitude 1.000 //Latitude of ice caps boundaries icecapHeight 0.1825397 // Height of ice caps climatePole 1.000 //Climate of poles - index to color table (0...1) climateTropic 0.5952381 //Climate of tropics - index to color table (0...1) climateEquator 0.0 //Climate of equator - index to color table (0...1) mainFreq 1.537251 //Main noise frequency (oceans/continents) mainOctaves 10 venusFreq 0.9365079 //Venus-like global structures frequency venusMagn 0.1984127 //Venus-like global structures magnitude mareFreq 0.438 //Lunar mare frequency mareDensity 0.1904762 //Lunar mare density erosion 0.1666667 montesMagn 0.2063492 //Mountains magnitude (0...1) montesFreq 28.56598 //Mountains frequency montesDensity 0.188 //Mountains density montesFraction -0.13406 dunesMagn 0.156 //Dunes magnitude (0...1) dunesFreq 6.6532 //Dunes frequency dunesFraction 0.08730159 dunesDensity 9.0 //Dunes density hillsMagn 0.1666667 //Hills magnitude (0...1) hillsFreq 102.8375 //Hills frequency hillsDensity 0.855 //Hills density hillsFraction 0.1111111 hills2Fraction -0.0418963 canyonMagn 0.05948006 //Canyons magnitude (0...1) canyonFreq 18.85355 //Canyons frequency canyonDensity 0.437 //Canyons density canyonFraction 0.19269 cracksMagn 0.068 //Ice cracks magnitude (0...1) cracksFreq 0.9141115 //Ice cracks frequency cracksOctaves 1 //Number of ice cracks octaves craterMagn 0.1573837 //Craters magnitude (0...1) craterFreq 9.255379 //Craters frequency craterDensity 0.1190476 //Craters density craterOctaves 4.0 //Number of craters octaves craterRayedFactor 0.1031746 //Number of rayed craters relative to usual craters twistZones 2.77 twistMagn 2.525 cycloneMagn 0.065 //Cyclones magnitude (0...1) cycloneFreq 0.563 //Cyclones frequency cycloneDensity 0.041 //Cyclones density cycloneOctaves 1 colorSea (0.040, 0.100, 0.200, 1.000) //Color of seas colorShelf (0.150, 0.480, 0.460, 1.000) //Color of shelf areas colorBeach (0.850, 0.740, 0.550, 0.000) //Color of beach lines colorDesert (0.770, 0.670, 0.470, 0.000) //Color of deserts colorLowland (0.440, 0.290, 0.170, 0.000) //Color of lower lands colorUpland (0.640, 0.570, 0.470, 0.000) //Color of upper lands colorRock (0.220, 0.200, 0.200, 0.000) //Color of rocks colorSnow (1.000, 1.000, 1.000, 0.016) //Color of snow colorLowPlants (0.100, 0.160, 0.070, 0.000) //Color of lower vegetation colorUpPlants (0.090, 0.110, 0.040, 0.000) //Color of upper vegetation }
Clouds { //These parameters describes a texture pack stored on the disk. If the planet uses a procedural generation of surface, comment out these parameters... //DiffMap "Cyclone A/Clouds" //Color texture //DiffTileSize 512 //Color texture tile resolution //DiffTileBorder 1 //Color texture tile border width //BumpMap "Cyclone A/CloudsBump" //Bump (heightmap) texture //BumpTileSize 512 //Bump texture tile resolution //BumpTileBorder 1 //Bump texture tile border width
BumpHeight 1.0433 //Max height of "clouds landscape", in Km BumpOffset 0.0 //Offset of Zero height level DayAmbient 2.0 //Brightness of fake Daytime Ambient light Lommel 0.2 //Lumbert to Lommel-Seeliger lighting model ratio Exposure 2.064 //Global clouds brightness Height 10.012 //Height of cloud layer, in Km Velocity 77 //Velocity of clouds layer, in Km/s Color (1.000, 0.979, 1.000) //Global color of clouds layer
//Next parameters for procedural generation... mainFreq 0.9 //Main noise frequency mainOctaves 10 //Number of octaves of main noise Coverage 0.22 //Clouds coverage (0...1) twistZones 2.77 //Nomber of Jupiter-like zones or strips twistMagn 2.525 //Strenght of twist }
Ocean { Height 4.206 //Height of water surface above the lowest point of the planet's surface (Surface.Radius - Surface.BumpOffset), in Km SpecularBright 17 //Bright of the solar spot glare, def: 20 SpecularPower 158 //Size of the solar spot glare, def: 150 (less value - larger spot) DayAmbient 2 //Fake Ambient lighting at Daylight time Color (1.000, 1.000, 1.000, 1.000) //Modificator of color of the water surface. Use the colorSea parameter from the Surface tag instead }
Atmosphere { Model "Earth" //Model of Atmosphere Height 84.34 //Height of the top boundary, in Km Pressure 1.3158 //Surface pressure, in Bars Density 1.94 //Surface Dencity in Kg/m^3 Greenhouse 39.7 //Greenhouse effect in Degrees Bright 10.0 //Brightness (rendering parameter) Opacity 1.0 //Opacity (rendering parameter) SkyLight 1.07 //Brightness of Skylight on terrain EclipseBright 250.0 //Brightness of solar eclipse shadow EclipseColor (1.000 0.704 0.304) //Color of solar eclipse shadow }
Rings { //These parameters describes a texture pack stored on the disk. If the planet uses a procedural generation of textures, comment out these parameters... InnerRadius 9976.64 //Inner Radius of Rings, in Km OuterRadius 15991.87 //Outer Radius of Rings, in Km RotationPeriod 31.33 //Rings Rotation Period, in Hours RotationOffset 23.03 //Rings Rotation phase, in Degrees FrontBright 1.0 //Direct lighting brightness BackBright 5.0 //Back lighting brightness (scattering) Density 1.0 //Density (Opacity) Exposure 2.06 //Global Brightness of Rings }
Orbit { RefPlane "Ecliptic" //Orbit reference plane Epoch 2451545.0 //Epoch, Ellian's epoch Period 0.06324571 // Orbital Period, in Years Eccentricity 0.44130068 //Eccentricity of Body orbit (if e=0 is cyrcle, if 1>e>0 is ellipse, if e=1 is parabola, if e>1 is hyperbola) Inclination 7.33 //Inclination of Orbit in degrees, 0<i<90 - is direct, 90<i<180 - is inverse AscendingNode 33.0 //Longitude of Ascending Node in Degrees
//Next two parameters are interchangeable: SemiMajorAxis = PericenterDist/(1.0 Eccentricity) SemiMajorAxis 0.00249294 //Semi Major Axis, in AU PericenterDist 0.0013928 //Pericentric distanse in AU
//Next two parameters are interchangeable: ArgOfPericen = LongOfPericen - AscendingNode ArgOfPericen 45.8 //Argument of Pericenter, in Degrees. The ArgOfPericenter parameter of Body A must differ by 180 degrees from the ArgOfPericenter parameter of another Body B LongOfPericen 78.8 //Longitude of Pericenter, in Degrees
//Next two parameters are interchangeable: MeanAnomaly = MeanLongitude - LongOfPericen MeanAnomaly -112.0 //Meam anomaly, in Degrees MeanLongitude -33.2 //Mean longitude, in Degrees
AscNodePreces 64 //Ascending node precession period, in Years ArgOfPeriPreces 1001 //Argument of pericenter precession period, in Years } }
Скрипт 2-ой:
Code
Planet "Cyclone B" { ParentBody "Cyclone A-Cyclone B" //The Body, around wich this planet orbits Class "Terra" //Class of a Body
Radius 7422.5 //Radius, in Km Mass 1.67081497 //Mass of Body in Earth's masses Gravitation 1.23 Oblateness 0.0 //Oblateness of the Planet
Albedo 0.376 //Reflection Coefficient Color (0.634, 0.799, 1.000) //Color of particles
//Do not describe rotation parameters if you want to let Space Engine auto calculate tidal locking RotationPeriod 23.54044 //Rotation Period in Hours RotationOffset 13.421 //Rotation phase in Degrees RotationEpoch 2451545.0 //Epoch, Ellian's epoch Obliquity 23.163 //Obliquity of rotation axis, in Degrees EqAscendNode 28.07 //Longitude of Ascending Node of rotation in Degrees Precession 22.1953 //Precession period, in Years
Surface { //These parameters describes a texture pack stored on the disk. If the planet uses a procedural generation of surface, comment out these parameters... //DiffMap "Cyclone B/Surface" //Color texture //DiffTileSize 512 //Color texture tile resolution //DiffTileBorder 1 //Color texture tile border width //BumpMap "Cyclone B/Bump" //Bump (heightmap) texture //BumpTileSize 512 //Bump texture tile resolution //BumpTileBorder 1 //Bump texture tile border width
BumpHeight 6.0122 //Max Height of landscape, in Km BumpOffset 2.2109 //Offset of Zero Height level, in Km DiffMapAlpha "Water" //Mode of specular effect (flecks of sunlight) SpecularBright 20.0 //Brightness of specular spot SpecularPower 150.0 //Size of specular spot DayAmbient 0.138 //Brightness of fake daytime ambient light Lommel 1.0 //Lambert to Lommel-Seeliger lighting mode ratio Exposure 2.0064 //Global Surface Brightness Life true //false, if there is life on the planet - true
//These parameters for procedural surface generation... Style 0.8015873 //Default color scheme Randomise (0.032, 0.413, 0.349) //Randomize vector colorDistMagn 0.3412699 //Magnitude of detail textures distortion colorDistFreq 914.2088 //Frequency of detail textures distortion detailScale 266305.8 //Scale of detail textures colorConversion true //Perform textures color conversion drivenDarkening -0.6507937 seaLevel 0.5714286 //Snow line level (0...1) snowLevel 0.4285714 //Snow line level (0...1) tropicWidth 0.07142857 //Width of tropics tropicLatitude 0.06349207 //Latitude of tropics icecapLatitude 1.000 //Latitude of ice caps boundaries icecapHeight 0.2809524 // Height of ice caps climatePole 1.000 //Climate of poles - index to color table (0...1) climateTropic 0.515873 //Climate of tropics - index to color table (0...1) climateEquator 0.0 //Climate of equator - index to color table (0...1) mainFreq 0.5714286 //Main noise frequency (oceans/continents) venusFreq 0.1428571 //Venus-like global structures frequency venusMagn 0.1666667 //Venus-like global structures magnitude mareFreq 0.438 //Lunar mare frequency mareDensity 0.1904762 //Lunar mare density erosion 0.3571429 montesMagn 0.1825397 //Mountains magnitude (0...1) montesFreq 170.6523 //Mountains frequency montesDensity 0.188 //Mountains density montesFraction 0.1111111 dunesMagn 0.156 //Dunes magnitude (0...1) dunesFreq 6.6532 //Dunes frequency dunesDensity 9.0 //Dunes density dunesFraction 0.1746032 hillsMagn 0.3492064 //Hills magnitude (0...1) hillsFreq 134.084 //Hills frequency hillsDensity 0.855 //Hills density hillsFraction 0.3559679 hills2Fraction -0.397343 canyonMagn 0.0441037 //Canyons magnitude (0...1) canyonFreq 17.6747 //Canyons frequency canyonDensity 0.437 //Canyons density canyonFraction 0.2080417 cracksMagn 0.1428571 //Ice cracks magnitude (0...1) cracksFreq 1.615102 //Ice cracks frequency cracksOctaves 1 //Number of ice cracks octaves craterMagn 0.5079365 //Craters magnitude (0...1) craterFreq 5.850936 //Craters frequency craterDensity 0.1111111 //Craters density craterOctaves 3 //Number of craters octaves craterRayedFactor 0.06349207 //Number of rayed craters relative to usual craters twistZones 1.111111 twistMagn 2.81746 cycloneMagn 2.857143 //Cyclones magnitude (0...1) cycloneFreq 0.2619048 //Cyclones frequency cycloneDensity 0.1666667 //Cyclones density cycloneOctaves 2 colorSea (0.040, 0.100, 0.200, 1.000) //Color of seas colorShelf (0.150, 0.480, 0.460, 1.000) //Color of shelf areas colorBeach (0.850, 0.740, 0.550, 0.000) //Color of beach lines colorDesert (0.770, 0.670, 0.470, 0.000) //Color of deserts colorLowland (0.440, 0.290, 0.170, 0.000) //Color of lower lands colorUpland (0.640, 0.570, 0.470, 0.000) //Color of upper lands colorRock (0.220, 0.200, 0.200, 0.000) //Color of rocks colorSnow (1.000, 1.000, 1.000, 0.016) //Color of snow colorLowPlants (0.100, 0.160, 0.070, 0.000) //Color of lower vegetation colorUpPlants (0.090, 0.110, 0.040, 0.000) //Color of upper vegetation }
Clouds { //These parameters describes a texture pack stored on the disk. If the planet uses a procedural generation of surface, comment out these parameters... //DiffMap "Cyclone B/Clouds" //Color texture //DiffTileSize 512 //Color texture tile resolution //DiffTileBorder 1 //Color texture tile border width //BumpMap "Cyclone B/CloudsBump" //Bump (heightmap) texture //BumpTileSize 512 //Bump texture tile resolution //BumpTileBorder 1 //Bump texture tile border width
BumpHeight 1.0933 //Max height of "clouds landscape", in Km BumpOffset 0.0 //Offset of Zero height level DayAmbient 2.0 //Brightness of fake Daytime Ambient light Lommel 0.2 //Lumbert to Lommel-Seeliger lighting model ratio Exposure 2.0 //Global clouds brightness Height 10.0 //Height of cloud layer, in Km Velocity 81 //Velocity of clouds layer, in Km/s Color (1.000, 0.979, 1.000) //Global color of clouds layer
//Next parameters for procedural generation... mainFreq 0.9 //Main noise frequency mainOctaves 10 //Number of octaves of main noise Coverage 0.2 //Clouds coverage (0...1) twistZones 1.111111 //Nomber of Jupiter-like zones or strips twistMagn 2.81746 //Strenght of twist }
Ocean { Height 3.506 //Height of water surface above the lowest point of the planet's surface (Surface.Radius - Surface.BumpOffset), in Km SpecularBright 17 //Bright of the solar spot glare, def: 20 SpecularPower 158 //Size of the solar spot glare, def: 150 (less value - larger spot) DayAmbient 2 //Fake Ambient lighting at Daylight time Color (1.000, 1.000, 1.000, 1.000) //Modificator of color of the water surface. Use the colorSea parameter from the Surface tag instead }
Atmosphere { Model "Earth" //Model of Atmosphere Height 84.34 //Height of the top boundary, in Km Pressure 1.2014 //Surface pressure, in Bars Density 1.87 //Surface Dencity in Kg/m^3 Greenhouse 36.12 //Greenhouse effect in Degrees Bright 10.0 //Brightness (rendering parameter) Opacity 1.0 //Opacity (rendering parameter) SkyLight 1.07 //Brightness of Skylight on terrain EclipseBright 250.0 //Brightness of solar eclipse shadow EclipseColor (1.000 0.704 0.304) //Color of solar eclipse shadow }
Rings { InnerRadius 9351.33 //Inner Radius of Rings, in Km OuterRadius 16091.87 //Outer Radius of Rings, in Km RotationPeriod 31.33 //Rings Rotation Period, in Hours RotationOffset 23.03 //Rings Rotation phase, in Degrees FrontBright 1.0 //Direct lighting brightness BackBright 5.0 //Back lighting brightness (scattering) Density 1.0 //Density (Opacity) Exposure 2.06 //Global Brightness of Rings }
Orbit { RefPlane "Ecliptic" //Orbit reference plane Epoch 2451545.0 //Epoch, Ellian's epoch Period 0.06324571 // Orbital Period, in Years Eccentricity 0.44130068 //Eccentricity of Body orbit (if e=0 is cyrcle, if 1>e>0 is ellipse, if e=1 is parabola, if e>1 is hyperbola) Inclination 7.33 //Inclination of Orbit in degrees, 0<i<90 - is direct, 90<i<180 - is inverse AscendingNode 33.0 //Longitude of Ascending Node in Degrees
//Next two parameters are interchangeable: SemiMajorAxis = PericenterDist/(1.0 Eccentricity) SemiMajorAxis 0.00311291 //Semi Major Axis, in AU PericenterDist 0.00173918 //Pericentric distanse in AU
//Next two parameters are interchangeable: ArgOfPericen = LongOfPericen - AscendingNode ArgOfPericen -134.2 //Argument of Pericenter, in Degrees. The ArgOfPericenter parameter of Body A must differ by 180 degrees from the ArgOfPericenter parameter of another Body B LongOfPericen -101.2 //Longitude of Pericenter, in Degrees
//Next two parameters are interchangeable: MeanAnomaly = MeanLongitude - LongOfPericen MeanAnomaly -112.0 //Meam anomaly, in Degrees MeanLongitude -213.2 //Mean longitude, in Degrees
AscNodePreces 64 //Ascending node precession period, in Years ArgOfPeriPreces 1001 //Argument of pericenter precession period, in Years } }
Возродить бы тему. Допилил до "кое-как работает" стадии свою систему во второй итерации, пока без своих текстур, но зато теперь жизнь там возможна безо всякой антинаучной фигни)
(мне нравится как при средней температуре в -20-30С° планета все равно может величаться "комфортабельная терра")))
The story has not finished yet. Truth is not revealed. And it circulates through an incident. --It is an infinity loop!